822-1 Komunikace pozemní a letiště (2016/I)

VP 822-1 © ÚRS PRAHA, a.s. Sypanina je materiál získaný z výkopů nebo ze zemníků na téže nebo jiné stavbě, hlušina z dolů, odpadový materiál z průmyslu (škvára, struska) apod., který se používá ke zřizování násypů, podsypů, podkladních vrstev apod. Štěrbinový žlab je odvodňovací žlab s průběžnou nebo přerušovanou štěrbinou, sestavený z kompaktních železobetonových prvků, příp. monolitických. Žlaby mohou být vybaveny úz- kým roštem kryjícím štěrbinu. Štěrk částečně vyplněný cementovou maltou (ŠCM) je vrstva vytvořená z kamenné kostry hrubého kameniva 32/63 po částečném vyplnění cementovou maltou, která uzavírá povrch a s hloubkou vrstvy její množství postupně klesá. Trhlina je vertikální diskontinuita (nespojitost) v cementobetonovém nebo asfaltovém krytu komunikací vzniklá vlivem pohybu podloží nebo klimatickými podmínkami. VIBROCEM je konstrukční vrstva vozovky založená na principu oddělené betonáže, tj. vyplnění předem připravené vrstvy drceného kameniva hrubého cementovou maltou s přísadou plasti- fikátoru pomocí povrchového vibračního zařízení. Vibrovaný štěrk je vrstva, vytvořená kostrou z hrubého drceného nebo recyklovaného kame- niva se zavibrovaným výplňovým kamenivem. Vozovka je zpevněná část silniční komunikace určená pro pojíždění vozidla. Vozovka netuhá je vozovka s živičným, popř. jiným krytem na podkladu ze stmelených nebo nestmelených materiálů. Vozovka tuhá je vozovka s cementobetonovým krytem nebo s podkladem z prostého nebo vyztuženého cementovéhobetonu. Vrstva je konstrukční prvek vozovky, položený jednou pracovní operací. Vrstva ložní je konstrukční vrstva vozovky mezi obrusnou a podkladní vrstvou. Vrstva obrusná je konstrukční vrstva vozovky, která je v kontaktu s dopravou. Vrstva ochranná je spodní vrstva vozovky z nestmelených, avšak nenamrzavých materiálů nebo ze zpevněné zeminy určené zejména na ochranu vozovky před účinky promrzávání podloží. Vrstva podkladní je hlavní konstrukční prvek vozovky, může být položena v jedné nebo více vrstvách. Výsivky jsou odpadem z výroby drceného kameniva bez zaručení ukazatelů jakosti a velikosti kameniva. Výtluk je porušené místo v krytu vozovky, popř. i v jejím podkladu, ve tvaru zřetelně ohraniče- né prohlubně. Zálivka je materiál, který při aplikaci do spáry v homogenním stavu ji utěsní tím, že přilehne k jejím stěnám, aby bylo zabráněno přístupu vody a škodlivých materiálů. Zámková dlažba je tvořena z dlaždic, které do sebe přesně zapadají, a tím je docílena mimo- řádná stabilita proti horizontálnímu posunu. Značka dopravní svislá je dopravní značka umístěná svisle zpravidla na sloupku nebo jiné konstrukci. Značka dopravní vodorovná je dopravní značka provedená na povrchu krytu vozovky, popř. i obruby, barvou nebo jiným vhodným způsobem.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY3Nzg0