822-1 Komunikace pozemní a letiště (2016/II)
VP 822-1 © ÚRS PRAHA, a.s. Příkop je otevřené odvodňovací zařízení o hloubce přes 30 cm; podle tvaru příčného řezu rozeznáváme příkop lichoběžníkový, trojúhelníkový nebo zaoblený a podle úpravy příkop nezpevněný nebo zpevněný. Přiváděč je silniční komunikace s omezeným přístupem umožňující propojení dálnice, rychlostní silnice nebo rychlostní místní komunikace se sítí silnic nebo místních komunikací vyhrazená motorovým vozidlům se stanovenou konstrukční rychlostí podle platných pravidel silničního provozu. R-materiál je asfaltová směs znovuzískaná odfrézováním asfaltových vrstev nebo drcením desek vybouraných z asfaltových vozovek nebo velkých kusů asfaltové směsi a asfaltové směsi z neshodné nebo nadbytečné výroby. Jedná se o více jak 95% hm. asfaltových materiálů. Recyklát asfaltový je recyklát z vozovek, kde je podíla asfaltových materiálů 30 až 95% hm. Rigol je otevřené odvodňovací zařízení hluboké nejvýše 30 cm, zpravidla zaoblené a zpevněné betonovýmitvárnicemi, kamennou dlažbou, vybetonováním apod. Sloupek směrový je vodicí bezpečnostní zařízení tvořené sloupkem doplněným odrazkami usnadňující bezpečnésměrové vedení vozidla. Spára je vertikální diskontinuita mezi přilehlými stranami bloků v cementobetonovém krytu nebo mezi přilehlým asfaltovým a cementobetonovým krytem, vytvořená za účelem poskyt- nutí určité možnosti pohybu. Suť jsou hmoty sypké, popř. stmelené vápnem, cementem nebo živicí, kamenitého a podob- ného charakteru a dále hmoty kusové (dlažební kostky, lomový kámen apod.) získané při rozebírání, odstraňování, vytrhávání a bourání podkladů, krytů apod., které se běžně nakládají nakladačem nebo ručně. Svodidlo je záchytné bezpečnostní zařízení, které snižuje nárazovou energii vozidla a brání vozidlu vyjetz vymezeného dopravního pásu. Svodnice je pásnice upevněná zpravidla na pevných sloupcích svodidla, tvořící nárazovou plochu. Sypanina je materiál získaný z výkopů nebo ze zemníků na téže nebo jiné stavbě, hlušina z dolů, odpadový materiál z průmyslu (škvára, struska) apod., který se používá ke zřizování násypů, podsypů, podkladních vrstev apod. Štěrbinový žlab je odvodňovací žlab s průběžnou nebo přerušovanou štěrbinou, sestavený z kompaktních železobetonových prvků, příp. monolitických. Žlaby mohou být vybaveny úz- kým roštem kryjícím štěrbinu. Štěrk částečně vyplněný cementovou maltou (ŠCM) je vrstva vytvořená z kamenné kostry hrubého kameniva 32/63 po částečném vyplnění cementovou maltou, která uzavírá povrch a s hloubkou vrstvy její množství postupně klesá. Trhlina je vertikální diskontinuita (nespojitost) v cementobetonovém nebo asfaltovém krytu komunikací vzniklá vlivem pohybu podloží nebo klimatickými podmínkami. VIBROCEM je konstrukční vrstva vozovky založená na principu oddělené betonáže, tj. vyplnění předem připravené vrstvy drceného kameniva hrubého cementovou maltou s přísadou plasti- fikátoru pomocí povrchového vibračního zařízení. Vibrovaný štěrk je vrstva, vytvořená kostrou z hrubého drceného nebo recyklovaného kame- niva se zavibrovaným výplňovým kamenivem. Vozovka je zpevněná část silniční komunikace určená pro pojíždění vozidla. Vozovka netuhá je vozovka s živičným, popř. jiným krytem na podkladu ze stmelených nebo nestmelených materiálů. Vozovka tuhá je vozovka s cementobetonovým krytem nebo s podkladem z prostého nebo vyztuženého cementovéhobetonu.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODY3Nzg0