822-1 Komunikace pozemní a letiště (2017/I)
VP 822-1 © ÚRS PRAHA, a.s. Propustek je mostní objekt, popř. jeho část s kolmou světlostí mostního otvoru do 2,00m včetně, sloužící zpravidla k příčnému převedení stálých nebo občasnýchvod, trubních a jiných vedení tělesem komunikace. Přídlažba je jedna nebo více řad dlažebních prvků uložených podél obrubníků a krajníků tvo- řící částkomunikace. Příkop je otevřené odvodňovací zařízení o hloubce přes 30 cm; podle tvaru příčného řezu rozeznáváme příkop lichoběžníkový, trojúhelníkový nebo zaoblený a podle úpravy příkop nezpevněný nebo zpevněný. Přiváděč je silniční komunikace s omezeným přístupem umožňující propojení dálnice, rychlostní silnice nebo rychlostní místní komunikace se sítí silnic nebo místních komunikací vyhrazená motorovým vozidlům se stanovenou konstrukční rychlostí podle platných pravidel silničního provozu. R-materiál je asfaltová směs znovuzískaná odfrézováním asfaltových vrstev nebo drcením desek vybouraných z asfaltových vozovek nebo velkých kusů asfaltové směsi a asfaltové směsi z neshodné nebo nadbytečné výroby. Jedná se o více jak 95% hm. asfaltových materiálů. Recyklát asfaltový je recyklát z vozovek, kde je podíla asfaltových materiálů 30 až 95% hm. Rigol je otevřené odvodňovací zařízení hluboké nejvýše 30 cm, zpravidla zaoblené a zpevněné betonovýmitvárnicemi, kamennou dlažbou, vybetonováním apod. Sloupek směrový je vodicí bezpečnostní zařízení tvořené sloupkem doplněným odrazkami usnadňující bezpečnésměrové vedení vozidla. Spára je vertikální diskontinuita mezi přilehlými stranami bloků v cementobetonovém krytu nebo mezi přilehlým asfaltovým a cementobetonovým krytem, vytvořená za účelem poskyt- nutí určité možnosti pohybu. Suť jsou hmoty sypké, popř. stmelené vápnem, cementem nebo živicí, kamenitého a podob- ného charakteru a dále hmoty kusové (dlažební kostky, lomový kámen apod.) získané při rozebírání, odstraňování, vytrhávání a bourání podkladů, krytů apod., které se běžně nakládají nakladačem nebo ručně. Svodidlo je záchytné bezpečnostní zařízení, které snižuje nárazovou energii vozidla a brání vozidlu vyjetz vymezeného dopravního pásu. Svodnice je pásnice upevněná zpravidla na pevných sloupcích svodidla, tvořící nárazovou plochu. Sypanina je materiál získaný z výkopů nebo ze zemníků na téže nebo jiné stavbě, hlušina z dolů, odpadový materiál z průmyslu (škvára, struska) apod., který se používá ke zřizování násypů, podsypů, podkladních vrstev apod. Štěrbinový žlab je odvodňovací žlab s průběžnou nebo přerušovanou štěrbinou, sestavený z kompaktních železobetonových prvků, příp. monolitických. Žlaby mohou být vybaveny úz- kým roštem kryjícím štěrbinu. Štěrk částečně vyplněný cementovou maltou (ŠCM) je vrstva vytvořená z kamenné kostry hrubého kameniva 32/63 po částečném vyplnění cementovou maltou, která uzavírá povrch a s hloubkou vrstvy její množství postupně klesá. Trhlina je vertikální diskontinuita (nespojitost) v cementobetonovém nebo asfaltovém krytu komunikací vzniklá vlivem pohybu podloží nebo klimatickými podmínkami. Vibrovaný štěrk je vrstva, vytvořená kostrou z hrubého drceného nebo recyklovaného kame- niva se zavibrovaným výplňovým kamenivem. Vozovka je zpevněná část silniční komunikace určená pro pojíždění vozidla. Vozovka netuhá je vozovka s živičným, popř. jiným krytem na podkladu ze stmelených nebo nestmelených materiálů.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODY3Nzg0