800-1 Zemní práce (2017/II)
VP 800-1 © ÚRS PRAHA, a.s. Přemístění výkopku svislé je vyzvednutí výkopku z místa rozpojení na výškovou úroveň vodo- rovného přemístění výkopku. Přemístění výkopku vodorovné je přemístění výkopku od výkopiště do místa jeho uložení s vyložením z dopravního prostředku. Přesvahování je změna sklonu svahu již provedeného, popř. při současném jednostranném nebo oboustranném rozšíření dna zářezu nebo zúžení koruny násypu do 1 m. Převázka je kulatina svisle převazující vodorovné pažiny a přenášející zemní tlak do rozpěr vodorovného příložného pažení. Příkop je otevřené odvodňovací zařízení o hloubce přes 300 mm; podle tvaru příčného řezu rozeznáváme příkop lichoběžníkový, trojúhelníkový nebo zaoblený a podle úpravy příkop nezpevněný nebo zpevněný. Rekonstrukce objektů oboru 824 pro účely použití příplatků k cenám je: a) obnova traťových a staničních kolejí a závodových vleček, b) přestavba dosavadního kolejiště stanic, závodových vleček, lokomotivních a vozových dep, železničních opraven a strojíren i podniků mechanizace traťového hospodářství, c) prodloužení dosavadních staničních kolejí, kolejí závodových vleček, lokomotivních a vo- zových dep, železničních opraven apod., pro každé prodloužení koleje nejvýše o 600 m, d) rozšíření kolejiště dosavadních stanic, závodových vleček, lokomotivních a vozových dep, železničních opraven apod. nejvýše o 2 koleje s max. vzdáleností 10 m osy budované kole- je od osy stávající koleje, e) přeložky a směrové vyrovnání trati nebo jejích částí v osové vzdálenosti budované koleje od stávající koleje nejvýše 10 m. Rigol je otevřené odvodňovací zařízení hluboké nejvýše 300 mm, zpravidla zaoblené a zpevně- né betonovými tvárnicemi, kamennou dlažbou, betonem apod.; jeho svah přilehlý k vozovce nesmí mít sklon strmější než 1:3. Rostlinstvo vodní na břehu je rákos, orobinec a šáchor. Rostlinstvo vodní pod vodou je jakýkoliv porost pod vodou s výjimkou porostu plazivého. Rýha je hloubený výkop, jehož největší šířka v úrovni terénu je 2 m a který nesplňuje podmínky pro určení šachty. Za rýhy se nepovažují silniční a železniční příkopy. Shybka je tlakový úsek gravitační stoky nebo kanalizační přípojky, který je uložen níže než navazující úseky proti a po proudu, umožňující podejití překážky. Spodek železniční je drážní těleso, tvořené zářezy, násypy a příkopy a příkopovými zídkami, trativody, propustky světlosti do 2 m, podkladnicemi, mezilehlými nebo sanačními vrstvami se zpevněním a ochranou drážního tělesa (osetí svahů, patky dlažeb, dlažby, záhozy, opěrné zídky výšky do 2 m od základové spáry, kamenná žebra apod.). Svahování je zemní úprava tvaru trvalých svahů se sklony strmějšími než 1:5 (včetně přemístě- ní sypaniny na vyrovnání prohlubní na svahu). Šachta je hloubený výkop, jehož největší půdorysná plocha je 36 m 2 a jeho hloubka je nej- větším rozměrem. Měří se v ose šachty jako svislá vzdálenost dna a roviny vodorovného pře- místění. Pro hloubení platí předpisy Úřadu bezpečnosti práce. Zatřídění hornin je podle tříd obtížnosti rozpojování (čl. 64 ČSN 73 3050). Těžba otvírková pro kamenité hráze je odstranění nevhodných hornin tř. 5, 6 a 7 (trhatelných), které nelze použít do násypů objektů, uvedených v čl. 1101. částiA 31. Tloušťka nánosu průměrná je podíl celkového množství nánosu a celkové půdorysné plochy vymezené jeho obrysovou čárou.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODY3Nzg0