822-1 Komunikace pozemní a letiště (2016/II)

VP 822-1 © ÚRS PRAHA, a.s. Nátěr dvojvrstvý je postupné nanesení vrstvy pojiva a vrstvy kameniva následované druhou vrstvou pojiva a druhou vrstvou kameniva jemnější frakce. Pokud není prováděn v jednom časovém sledu, je považován za 2 jednovrstvé nátěry. Nátěr dvojvrstvý s obráceným podrťováním je postupné nanesení první vrstvy pojiva a první vrstvy kameniva jemnější frakce, následované druhou vrstvou pojiva a druhou vrstvou kameni- va hrubší frakce. Pokud není prováděn v jednom časovém sledu, je považován za 2 jednovrstvé nátěry. Nátěr jednovrstvý je postupné nanesení jedné vrstvy pojiva a jedné vrstvy kameniva. Nátěr jednovrstvý s dvojitým podrťováním je postupné nanesení jedné vrstvy pojiva a dvou vrstev kameniva, přičemž druhá vrstva kameniva obsahuje jemnější frakce. Nátěr jednovrstvý s předdrťováním je položení hrubší frakce kameniva (předdrťování) násle- dované vrstvou pojiva a vrstvou kameniva jemnější frakce. Nerovnost povrchu vozovky je vlastnost povrchu vozovky charakterizovaná nezanedbatelný- mi odchylkami proti povrchu navrženému podle příslušných norem. Niveleta silniční komunikace je výšková složka silniční komunikace určující její výškový průběh. Obruba je vodicí bezpečnostní zařízení, které vytváří stupňovité vyvýšení určitého dopravního pásu, pruhu, ostrůvku apod. Penetrační makadam je vrstva vytvořená z kamenné kostry po prolití asfaltovým pojivem a následném zaplnění povrchových mezer rozprostřením a zhutněným drceným kamenivem Podélný sklon je odklon nivelety silniční komunikace od vodorovné roviny; udává se zpravidla v %. Podklad vozovky je spodní část vozovky určená k roznášení tlaků vozidel z krytu vozovky na podloží; skládá se buď z jedné nebo z více vrstev různězpracovaných stavebních hmot. Podklad typu OM je silniční podklad z obalovaného drceného kameniva - typu obalovaného makadamu. Podsyp je nejspodnější ochranná vrstva vozovky, jejímž účelem je kromě roznášení tlaků hlavně zabránění kapilárnímu vzlínání vody z podloží, plošné odvodnění pláně, ochrana výše položených vrstev vozovky před eventuální vztlakovou infiltrací rozbředlé podložní horniny a provzdušnění; provádí se z propustných nesoudržných materiálů. Popílek je nerostný zbytek po spalování tuhých paliv pozůstávající převážně z malých částeček křemičitanového skla získaný zachycováním z plynných spalin v různých odlučovacích zaříze- ních připojených zpravidla k velkým topeništím na spalování práškového uhlí. Je to nejjemnější část ve směsi označované obecným pojmempopel. Postřik infiltrační je pomocná úprava pro zlepšení vlastností konstrukční vrstvy před zhotove- ním další vrstvy nebo jako samostatná úprava pro prodloužení životnosti nebo pro dosažení krátkodobé bezprašnosti krytu pozemní komunikace. Postřik regenerační je úprava určená pro zamezení vzniku a šíření plošných poruch z důvodu stárnutí pojiva nebo nedostatku maltové složky v obrusné vrstvě vlivem provozu nebo klima- tických podmínek. Postřik spojovací je úprava určená především pro spojení (přilepení) asfaltových vrstvev v kon- strukci vozovky. Propustek je mostní objekt, popř. jeho část s kolmou světlostí mostního otvoru do 2,00m včetně, sloužící zpravidla k příčnému převedení stálých nebo občasnýchvod, trubních a jiných vedení tělesem komunikace. Přídlažba je jedna nebo více řad dlažebních prvků uložených podél obrubníků a krajníků tvo- řící částkomunikace.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY3Nzg0