800-1 Zemní práce (2017/I)

VP 800-1 © ÚRS PRAHA, a.s. 3573. Ztratné lze dohodnout jen u materiálů, oceňovaných ve specifikaci, a to ve směrné výši 1 %; toto ztratné nenahrazuje rozdíl mezi objemy nakypřeného a zhutněného materiálu. 3*8. Přesvahování 31. Volba cen 3181. Pro přesvahování lze pro jakékoli množství použít ceny pro nejmenší objem odkopávky nebo prokopávky. 3182. Předepisuje-li projekt ukládat výkopek získaný přesvahováním podél horní hrany plochy, určené k přesvahování, lze při jakékoli výšce svahu použít navíc cenu za jedno přehození vý- kopku cenami souboru cen 166 10-1 Přehození neulehlého výkopku. 4. Názvosloví a definice Čára břehová je průsečnice břehové plochy s původním nebo projektovaným terénem. Čára obrysová výkopu pod vodou v korytu vodoteče nebo ve vodní nádrži, popř. nánosu v korytu nebo ve vodní nádrži při čištění koryt vodotečí nebo vodních nádrží, je průsečnice dna a boků koryta nebo nádrže s horní plochou výkopu. Dálnice je silniční komunikace sloužící pro dopravní spojení mezi důležitými centry státního a mezinárodního významu, směrově rozdělená, s omezeným připojením a s omezeným přístu- pem, vyhrazená pro provoz motorových vozidel s konstrukční rychlostí stanovenou platnými pravidly silničního provozu; její křížení a křižovatky se všemi ostatními komunikacemi jsou řešeny mimoúrovňově. Určení kategorie dálnice musí být stanoveno plánem rozvoje silnic (ČSN 73 6101 Projektování silnic a dálnic). Kategorizace silnic , tj. určení kategorie, podle jejíchž technických znaků má být určitá silnice projektována a vybudována, je pro dálnice a silnice hlavní a základní sítě určena plánem roz- voje silnic (ČSN 73 6101). Dolamování. Provádí se, jestliže je vyžadováno zajištění neporušenosti základové spáry. Je určeno pro práce v horninách tříd 5, 6 a 7. Dopravní prostředek obvyklý je motorové silniční vozidlo s přidělenou registrační značkou. Pro dopravní vzdálenost do 100 m je obvyklý dopravní prostředek i dozer. Fragmentace pro sypané konstrukce mimo kamenité hráze je určena největší velikostí zrna sypaniny, docílenou prováděním vykopávek v horninách tř. 5, 6 a 7. Hloubka koryta je svislá vzdálenost původního dna koryta v jeho ose od průměrné kóty bře- hových čar v daném profilu. Hloubka vody , pokud není v poznámkách k jednotlivým cenám stanoveno jinak, je svislá vzdá- lenost původního dna od skutečné pracovní hladiny vody v daném profilu. Při stanovení hloub- ky vody se nepřihlíží k hloubce v místech, kde projektované dno leží výše než dno původní. Horninami soudržnými se rozumějí takové horniny, u nichž zdrojem pevnosti jsou moleku- lární a chemické vazby mezi částicemi horniny. Jde o horniny, které jsou schopny plastických deformací. Horninami nesoudržnými se rozumí horniny, u nichž hlavním zdrojem pevnosti ve smyku je pouze tření mezi jednotlivými oddělenými pevnými částicemi horniny. Horninami sypkými se rozumějí horniny III. skupiny podle ČSN 72 1002 se zrnem do 125mm. Množství zrn velikosti přes 125mm může být nejvýše 5% objemu. Horninami kamenitými se rozumějí nestmelené úlomkovité horniny skalní a horniny sypké se zrny přes 125mm. Množství zrn velikosti přes 125mm musí být vyšší než 5% objemu.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY3Nzg0