822-1 Komunikace pozemní a letiště (2017/I)

VP 822-1 © ÚRS PRAHA, a.s. Vozovka tuhá je vozovka s cementobetonovým krytem nebo s podkladem z prostého nebo vyztuženého cementovéhobetonu. Vrstva je konstrukční prvek vozovky, položený jednou pracovní operací. Vrstva ložní je konstrukční vrstva vozovky mezi obrusnou a podkladní vrstvou. Vrstva obrusná je konstrukční vrstva vozovky, která je v kontaktu s dopravou. Vrstva ochranná je spodní vrstva vozovky z nestmelených, avšak nenamrzavých materiálů nebo ze zpevněné zeminy určené zejména na ochranu vozovky před účinky promrzávání podloží. Vrstva podkladní je hlavní konstrukční prvek vozovky, může být položena v jedné nebo více vrstvách. Výsivky jsou odpadem z výroby drceného kameniva bez zaručení ukazatelů jakosti a velikosti kameniva. Výtluk je porušené místo v krytu vozovky, popř. i v jejím podkladu, ve tvaru zřetelně ohraniče- né prohlubně. Zálivka je materiál, který při aplikaci do spáry v homogenním stavu ji utěsní tím, že přilehne k jejím stěnám, aby bylo zabráněno přístupu vody a škodlivých materiálů. Zámková dlažba je tvořena z dlaždic, které do sebe přesně zapadají, a tím je docílena mimo- řádná stabilita proti horizontálnímu posunu. Značka dopravní svislá je dopravní značka umístěná svisle zpravidla na sloupku nebo jiné konstrukci. Značka dopravní vodorovná je dopravní značka provedená na povrchu krytu vozovky, popř. i obruby, barvou nebo jiným vhodným způsobem.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY3Nzg0