824-1 Dráhy kolejové (2017/I)

VP 824-1 © ÚRS PRAHA, a.s. Trať je soubor stavebně technických zařízení dopravní cesty určené k pohybu drážního vozidla. Trať širá je úsek trati mezi dvěma stanicemi omezený vjezdovými návěstidly. Vlak pracovní je vlak zaváděný za podmínek stanovených předpisy ČD pro potřeby železnic nebo pro mimodrážní účely. Může jet ze stanice na pracovní místo ve stanici nebo na širé trati a zpět, nebo po skončení prací do sousední stanice. Vrstva horní kolejového lože je horní část kolejového lože až do hloubky 60-70 mm pod lož- nou (spodní) plochou pražce, která se zpravidla zhutňuje jen podbíjením pražců. Zahájení provozu je vyjetí prvního kolejového vozidla provozovatele na kolej. Zahájením provozu se rozumí i vyjetí kolejového vozidla jiné organizace, nezúčastněné na provádění stavebních prací na objektech oboru 824. Zařízení železničního spodku jsou nástupiště, rampy, zarážedla, prohlídkové a čisticí jámy, úče- lové komunikace a zpevněné plochy určené pro manipulaci, odvodňovací zařízení, oplocení a zábradlí. 5. Výjimky z ustanovení Úvodní části katalogu 52. Přesun hmot 5201. V cenách přesunu hmot je u betonových konstrukcí uvažováno dodání nakupovaného betonu přímo na místo zabudování nebo do prostoru technologické manipulace. U těchto položek se hmotnost betonů nezapočítává do výpočtu přesunu hmot, proto je v katalogových listech ve sloupci 5 uvedena nulová hmotnost. Čerpání betonu je zohledněno v cenách konkrétních betonových konstrukcí. 5202. Pokud beton není dodáván přímo na místo zabudování nebo do prostoru technologické ma- nipulace (viz Všeobecné podmínky, článek Technologická manipulace), ocení se vnitrostave- ništní manipulace s tímto materiálem položkami přesunu hmot. V tomto případě se hmotnost betonových konstrukcí započítá do celkové hmotnosti přesunu hmot objektu. Orientační hmotnost betonových konstrukcí pro výpočet přesunu hmot je uvedena v přílohách jednot- livých katalogů. 56. Opravy a udržování kolejových rozvětvení 5601. Opravy a udržování ocelových součástí kolejových rozvětvení s úpravou hákových závěrů, na- vařování jazyků, opornic a ostatních dosedacích nebo pojízdných ploch kolejových rozvětvení se oceňují individuálně. 5602. Výkony pojízdných dílen zúčastněných při opravách a údržbě ocelových součástí kolejových rozvětvení se oceňují individuálně. 57. Výkony a přepravné 5701. Výkony a přepravné železničních kolejových jeřábů se v souvislosti s prováděním stavebních prací oceňovaných souborem cen 542 99- Kolejová pole nebo kolejové rozvětvení po částech oceňují individuálně.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY3Nzg0