824-2 Dráhy kolejové městské (2017/I)

VP 824-2 © ÚRS PRAHA, a.s. 3*9. Přesun hmot 32. Užití cen 3291. Ceny přesunu hmot uvedené v části A 01 katalogu platí i pro změny objektů, opravy a údržbu. 3292. U betonových konstrukcí je uvažováno dodání betonu přímo na místo zabudování nebo do prostoru technologické manipulace. U těchto položek se hmotnost betonů nezapočítává do výpočtu přesunu hmot, proto je v katalogových listech ve sloupci 5 uvedena hmotnost nula. 3293. Pokud beton není dodáván přímo na místo zabudování nebo do prostoru technologické ma- nipulace, ocení se vnitrostaveništní manipulace s tímto materiálem položkami přesunu hmot. V tomto případě se hmotnost betonových konstrukcí započítá do celkové hmotnosti přesunu hmot objektu. 4. Názvosloví a definice Beton prostý je beton nevyztužený nebo vyztužený jakoukoliv betonářskou ocelí v množství do 15 kg/m 3 konstrukce. Beton železový je beton vyztužený jakoukoliv betonářskou ocelí v množství přes 15 kg/m 3 konstrukce. Deska je konstrukce z betonu prostého nebo železového, na níž je kolej uložena bez upevnění nebo s upevněním kotevními háky, roznášející tlaky koleje. Kolejivo drobné jsou součásti železničního svršku, sloužící ke spojení kolejnic do kolejnicových pásů a k jejichpřipevnění k podkladním konstrukcím. Prahy jsou konstrukce z betonu prostého nebo železového zřizované rovnoběžně s osou koleje a roznášejí její tlaky. Spodek železniční městské dráhy je z hlediska oceňování objekt vytvořený zemními pracemi (výkopy, násypy, úpravy podloží, vrstvy ze sypanin k zvláštním účelům, úpravy povrchu zemní- ho tělesa apod.), propustky světlosti do 2m a zdi výšky do 2m. Svršek železniční městské dráhy je objekt vytvořený z těchto částí: podkladů (podsypů), praž- ců, betonových prahů a desek, popř. kolejového lože, kolejí a kolejových rozvětvení, tramvajo- vých panelů kolejových a mezikolejových.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY3Nzg0