824-1 Dráhy kolejové (2020/II)

VP 824-1 © ÚRS CZ a.s. Stykovaná kolej – kolejnice s nastavenou dilatační spárou, jejíž kolejnicové pásy jsou tvořeny kolejnicemi navzájem spojenými spojkami. Údržba železničního svršku – oprava lokálních závad ohrožujících bezpečnost a plynulost železničního provozu nebo závad, které by dalším rychlým rozvojem vad beprostředně ohro- žovaly železniční provoz. Trať je soubor stavebně technických zařízení dopravní cesty určené k pohybu drážního vozidla. Trať širá je úsek trati mezi dvěma stanicemi omezený vjezdovými návěstidly. Upevňovadla – svěrky, spony, šrouby, svorníky, vrtule, pražcové šrouby, matice, vložky M, pod- ložky, distanční kroužky atd. Užité součásti železničního svršku, (užitý materiál) – přímo použitelný vyzískaný materiál železničního svršku. Vady kolejí Head checking jsou praskliny na povrchu hlavy kolejnice. Vlak pracovní je vlak zaváděný za podmínek stanovených předpisy ČD pro potřeby železnic nebo pro mimodrážní účely. Může jet ze stanice na pracovní místo ve stanici nebo na širé trati a zpět, nebo po skončení prací do sousední stanice. Vrstva horní kolejového lože je horní část kolejového lože až do hloubky 60-70mm pod lož- nou (spodní) plochou pražce, která se zpravidla zhutňuje jen podbíjením pražců. Zařízení železničního spodku jsou nástupiště, rampy, zarážedla, prohlídkové a čisticí jámy, úče- lové komunikace a zpevněné plochy určené pro manipulaci, odvodňovací zařízení, oplocení a zábradlí. Závěr výhybky jednoduché – vždy jeden závěr. Závěr výhybky křižovatkové – závěry části a nebo části b. 42. Zkratky APK absolutní poloha koleje zaměřená GPS DZ drážní zařízení KL kolejové lože KR kolejový rošt RDV rozvinutá délka výhybky

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY3Nzg0