824-1 Dráhy kolejové (2017/I)

VP 824-1 © ÚRS PRAHA, a.s. Kolej nově zřízená nebo nově zřízené kolejové rozvětvení je kolej nebo kolejové rozvětvení, u nichž od zahájení provozu provozovatelem neuplynulo více než 30 dní. Kolej staniční je kolej v železniční stanici nebo v jiných drážních provozech (např. v lokomotiv- ních nebo vozových depech apod.), které mají zpravidla zapuštěné kolejové lože. Kolej stykovaná je kolej z mechanicky spojených kolejnicových pásů. Kolej traťová je kolej v širé trati, která má zpravidla nezapuštěné (otevřené ) kolejové lože. Pláň železničního spodku je rozhraní mezi železničním spodkem a svrškem. Podbíjení nesouvislé jednotlivých pražců je podbíjení ojedinělých pražců v úseku koleje dlou- hém nejvýše 50m. Podbíjení souvislé je podbíjení pražců v úseku koleje delším než 50m. Podmínky ztížené se uvažují pro stavební práce prováděné − − v blízkosti překážek, − − na mostech s průběžným kolejovým ložem, − − v tunelu, − − při rekonstrukcích kolejového svršku. Pražec vystrojený je dřevěný nebo betonový pražec dodávaný z výrobny s namontovanými podkladnicemi a pružnými svěrkami nebo pružnými sponami. Pročištění souvislé kolejového lože je pročištění prováděné nepřerušovaně v úseku koleje delším než 50m a každé pročištění plného profilu kolejového lože prováděné strojní čističkou. Prostor mezipražcový je prostor vymezený šířkou kolejového lože, vzdáleností svislých boč- ních ploch dvou sousedních pražců a tloušťkou horní vrstvy kolejového lože. Překážka při práci je konstrukce, která zasahuje do prostoru omezeného svislými rovinami ve- denými rovnoběžně s osou koleje ve vzdálenostech 3,0m od osy koleje v délce větší než 0,5m (např. nástupiště, rampa, oplocení, drátovod, banketová hrázka, šachty podzemních vedení nebo stožár, sloup apod.). Rekonstrukcí objektů oboru 824 se pro účely používání příplatků k cenám rozumí: a) obnova traťových a staničních kolejí a závodových vleček, b) přestavba dosavadního kolejiště stanic, závodových vleček, lokomotivních a vozových dep, Železničních opraven a strojíren i podniků Mechanizace traťového hospodářství, c) prodloužení dosavadních staničních kolejí, kolejí závodových vleček, lokomotivních a vo- zových dep, Železničních opraven a strojíren i podniků Mechanizace traťového hospodář- ství, pro každé prodloužení koleje nejvýše o 600m, d) rozšíření kolejiště dosavadních stanic, závodových vleček, lokomotivních a vozových dep, Železničních opraven a strojíren i podniků Mechanizace traťového hospodářství nejvýše o dvě koleje s max. vzdáleností 10m osy budované koleje od osy dosavadní koleje, e) přeložka a směrové vyrovnání tratí nebo jejich částí v osové vzdálenosti budované koleje od dosavadní koleje nejvýše 10m, f) postupné zvedání dosavadní koleje se směrovou a výškovou úpravou po jejím poklesu v poddolovaném území. Spodek železniční je drážní těleso tvořené násypy, zářezy a odřezy ze zemin nebo skalních hornin a dále stavby, které jej úplně nebo zčásti nahrazují (stavby železničního spodku), včetně odvodňovacích a ochranných staveb a zařízení železničního spodku. Stanice železniční je prostor pro řízení železniční dopravy, zpravidla s rozvětveným kolejištěm a zařízením pro provoz. Stavby železničního spodku jsou propustky, mosty, konstrukce mostům podobné, tunely, opěrné, zárubní, ochranné a obkladní zdi, galerie i ochranné a regulační stavby. Svršek železniční je část trati, která plní nosnou a vodicí funkci pro jízdu drážního vozidla.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY3Nzg0